Upcoming Class Change Highlights (Part 1)

Da mmo-champion:

We are planning a lot of exciting content for patch 3.1.0, and we are doing a three-part preview series on upcoming class changes. This is the first in the series: Priests, Rogues, and Shaman. Please keep in mind, that this list is not at all comprehensive, and subject to change.

PRIEST

* Divine Spirit – this spell is now a core ability available to all priests.
* Discipline has access to a new talent, Power Word: Barrier. (Think of it as Power Word: Shield for your whole group).
* Several area of effect (AOE) heal spells have been improved: Prayer of Healing can be cast on any groups in your raid party. Holy Nova’s mana cost has been reduced. Circle of Healing now heals for more.
* Shadow priest PvP survivability has been improved: Shadow Form now reduces magic as well as physical damage. Dispersion now removes snares.
* Penance – this spell can now be targeted on the priest.
* Serendipity – this talent now reduces the cast time of Greater Heal and Prayer of Healing when Binding Heal or Flash Heal are cast.
* We are also working to give Holy additional PvP utility.


ROGUE

* Hunger for Blood – instead of a self-buff, this ability can only be used when there is a bleed effect on the target. However, it has no stacks and grants a 15% damage bonus.
* Adrenaline Rush – the cooldown on this ability has been lowered.
* Lightning Reflexes – reduced to 3 ranks. In addition to 2/4/6% dodge, this talent now also grants 4/7/10% passive melee haste.
* Killing Spree – while this ability is active, the rogue does 20% additional damage.
* Savage Combat – now causes 2/4% physical damage done.
* Mace Specialization – this talent now grants haste in addition to armor penetration.


SHAMAN

* Chain Lightning – now jumps to 4 targets but does less damage. We wanted to make the distinction between Lightning Bolt and Chain Lightning more clear.
* Storm, Earth and Fire – this talent now increases all damage done by Flame Shock, not just periodic damage.
* Spirit Weapons – now reduces all threat, not just melee threat.
* Unleashed Rage – reduced to 2 ranks, now also increases your critical strike chance with melee attacks by 1/2%.
* Totem streamlining: The Mana Spring and Healing Stream Totems have been combined. The Disease Cleansing and Poison Cleansing Totems have been combined.
* We are also working on giving Enhancement and Elemental more PvP utility.


COMING SOON

* Warlock
* Druid
* Hunter
* Death Knight
* Mage
* Paladin
* Warrior
nerf al mago arcane?


edit : first!
Strano ... qualche buona notizia finalmente
.............




E chi non ha uno shamano finalmente non può più giocare discuss


?
* Totem streamlining: The Mana Spring and Healing Stream Totems have been combined. The Disease Cleansing and Poison Cleansing Totems have been combined.

Devo fortemente trattenere l'eiaculazione
oddio si finalmente il divine spirit diventa una spell trainabile!!!godo era la cazzo di ora
mukka stai vestendo lo shamano?


Oh Ma Gaad!!1 Sono ben 3 punti talento in più e 2% al crit gratis, niddo duro

Edit: ieri sera 5k dps da patch ri-
non male le modifiche al prete, so curioso di vedere il power word barrier, ma sopratutto l'ammontare della riduzione dei danni magici in shadowform.

bella pure per il dispersion

mi stanno piacendo


Qualcuno mi dice perchè perdono (si cacciano nel cesso) tempo su cose di questo tipo?
PALADIN

*mettete un qualche fottuto effetto su CS e DS, che sono due fottuti autoattack che costano punti talento


Tutte molto belle, l'unica è il serendipity che spero mantenga l'effetto attuale+quello nuovo e non che vada in sostituzione.
Imho è fondamentale il discorso di ridurre il cast time di GH.. allo stato attuale fo una fatica fottura a riuscire inserirla da qualche parte.

Spettacolo le altre modifiche.


Perchè sono teste di cazzo, e vogliono che ogni spec sia giocata in PvP :B:B:B:B:B:B:B:B:B:B:B


Mah... non sanno manco loro dove vogliono arrivare...



Questo è enorme.
Oddio, un qualche developer è stato impossessato da un fake spirit.
I totem meltati erano la nutel-proposta di molti, ero ben certo che non sarebbe mai successo... va beh me lo farò andar bene :P
Un mare di buff per tutti, c'è sotto qualcosa

Ovviamente stanno pompando il danno aoe, a Ring of Valor neanche si abbassono i cancelli che già c'è qualcuno a quattro di spade
Several area of effect (AOE) heal spells have been improved: Prayer of Healing can be cast on any groups in your raid party

Ma hanno appena nerfato la CoH e mettono la PoH AoE? -.-

E' una cura che critta per 8k in raid gesù



finalmente potrò battere quei fastidiosi rogue+dk in 2v2... oh wait... non esiste questo team

thx for the buff blizzy

ridatemi il mio windfury altro che merge dei totem...




Il ritorno del rogue combat in pve