[roguelike] Duskers

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What is Duskers?

In Duskers you pilot drones into derelict spaceships to find the means to survive and piece together how the universe became a giant graveyard. In film terms it’s The Road meets the first Alien movie. In game terms: It’s a rougelike with elements of dungeon crawling and real time strategy, but in a survival horror setting that focuses on subterfuge, and adapting to survive.

When I created Duskers it was really around a feeling: of being alone in the dark, of isolation, of being surrounded by old gritty tech that could only give you a partial picture about what’s going on around you, like the motion sensor that goes off, but doesn’t tell you exactly what’s out there. I like the idea of needing to rely on that tech, and the claustrophobia and isolation that would cause.

It’s a tactical, survival horror, roguelite?

Features

Gritty retro digital atmosphere
Use a Command Line Interface to control drones & ship systems
Explore procedurally generated derelict ships and universe
Upgrade and modify drones with the salvage you find
Discover ship logs and piece together what happened
Find creative ways out of bad situations using tools and your environment

L’ho preso. L’idea è molto interessante. Il gameplay è interessante.
Premesso che non gioco non si muore.
E’ tipo FTL quando ti finisci il carburante solo che non c’è il distress beacon!
Quando sali in una nave e ti distruggono tutti i bot puoi comunque andare in un’altra nave ma senza bot non si può fare niente.
Da rivedere un po’ in toto la questione roguelike visto che manca, o non ho trovato, per quale motivo dovrei ricominciare.
Non ci sono unlock, achievement o roba simile.

Se avranno la voglia e il tempo di progredire lo sviluppo la base per grandi potenzialità ci sono

Ma apparte 2 linee e 2 colori a livello di grafica non c è altro? E che cazzo mi pare un tantino esagerato...
"stile" uplink diciamo
ma sarebbe riduttivo
Siamo arrivati alla fase apple per i videogiochi?
L'ho provato un pochino. Francamente mi pare che la shell sia più una rottura di balle che uno strumento potente e divertente da usare.