Anche perché se si parla di risolverlo lo stavamo risolvendo in WotLK retail, tra elitist jerks e altre cose ma ripeto, posso benissimo essermi perso qualcosa per strada eh.
Lo chiedo proprio per questo motivo
Sent from my Vic20 emulator for pads
In generale la curva di difficoltà di Classic è piatta perché è tutta roba di 20-15 anni fa stra-rigiocata su server privati prima di Classic. Risolta quando era attuale, in qualche modo, e poi scoperto successivamente quanto si sapeva un cazzo del "risolvere" il gioco.
Per cui la sfida è diventata scoprire quanto si possa ignorare quello che era il meta del periodo - es. fare Molten Core al 58.
Stessa cosa per Naxx, con l'aggravante che era un raid undertunato già al tempo, dopo due ripulite del raid hai talmente tanto equip fuori scala nel gruppo che lo overgeari.
L'unica cosa veramente non facile di WotLK p1 è sartharion con 3 draghi vivi.
stessa cosa io , pero' era figo come fight ; mi salgono i feels
la granularità della difficoltà di wow retail, se la sogna classic, per ovvie ragioni
la gente che si beccava le ondate di fuoco in faccia
con tutti sti nomi sembra il 2009
Chissa' se ne faranno altre. Non penso abbia avuto chissa' che successo, ma e' vero che probabilmente gli e' costata solo qualche spiccio metterla su.
Se ora c'e' un periodo di magra su wotlk potrebbero pensare di metterne su un'altra per calmierare il declino sul lato classic. Secondo me fecero la prima troppo presto rispetto a classic, e con troppi pochi cambiamenti perche' interessasse molto. Se e' una cosa stagionale che dura un anno vai full bananas e fai qualcosa di mai visto.
Si facciamo ulduar ma è uscita da poco, tipo 3/4 settimane se non sbaglio. Poi ToC e ICC
Va fatta bene e non come SoM
Novità dal blizzcon per il formato classic:
Inoltre verrano aggiunte nuove modalità a Vanilla:
Cataclysm Classic
- The transmog collection system utilized in modern WoW will be available in Cataclysm Classic.
- The pace of leveling in Cataclysm Classic will be increased.
Hardcore Classic
Self Found comes to Hardcore in 2024
- This means you won’t be able to trade until you reach level cap
Season of Discovery
- You will get a quest from your trainer at level 2 to go find runes.
- The main part of discovery is finding secrets that often involve multiple players or hidden things.
- Encourages social and community efforts to discover new things
- No public beta or PTR to keep everything a secret
- New additions that feel at home in the original WoW
- At the launch level cap will be 25. This is inspired by the Classic Beta and making it approachable.
- New gameplay at each level cap band
- Experience boost given to previous level band when the cap increases
- Blackfathom Deeps will be reimagined as a 10 player raid instance at level 25.
- The goal is full redesigns to feel like proper raid encounters with new and relevant loot.
- Several outdoor PvP events will be included as the level cap increases.
- Potential for new experiences at higher levels, including locations unfinished or cut from the original game.
Rune Engraving
Initially available on chest legs and gloves.
Permanent
Exist outside of the talent system
Runes can also provide previously unique Paladin or Shaman talents between factions.
Respec costs will be adjusted to be accessible.
You might not be pushed into one talent tree.
Over 100 runes in the journey to level 25.
The leveling process is similar to classic WoW but trying to shake up the meta.
- Examples include a Paladin taunt or tanking Rogue
- New abilities were assured to feel relevant to class fantasy.
- The team wanted new abilities to feel relevant to classic and not modern WoW.
- Example - Druids get Skull Bash.
- Beast Mastery increases pet damage and health.
- Ice Lance deals triple damage to frozen targets.
- Mage - Regeneration heals the target and increases the healing done based on damage done.
- Paladins get Hand of Reckoning Taunt, which also passively increases threat and gains mana when healed.
- Shaman tanks
- Warlock Tanks
Earning kills in Ashenvale during the Season of Discovery will trigger an event to defeat an enemy leader in the zone.
Various other camps will spawn across the zone for each faction. You need to take out camps to weaken the opponent leader, similar to Alterace Valley. This also gives a mount for use in Ashenvale only which also provides some of the best gear.
Level-up raids are 10-player raids during content phases with a three-day lockout.
Seven new bosses are in Blackfathom Deeps. Existing quests will give new rewards.
The raid will feature a new world buff.
Baron Aquanis - First boss with a jumping puzzle
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