Supporta il tuo Forum su Patreon!

> Register  
  > Calendar  
  > Member List  

> Support your Forum  
  > Today's Posts  

Go Back   netgamers.it > NetGamers Life > Agorà

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18th June 2019, 14:49   #1
Chimay
Cortázar

Chimay's Avatar

[Bitcoinnari di tutto il mondo uniti]CaLibra

Zuccotto ha appena annunciato la creazione di una nuova moneta virtuale made in FB
la fa assieme a tutti i major che già oggi fanno miliardi sulle transazioni online, da paypal a Mastercard ecc

nomi che non si vedono e che sono notevoli, direi Amazon e google

siamo ufficialmente entrati nell'era dove le megacorp si sfidano per il controllo del pianeta?

fonte:

https://www.facebook.com/zuck/posts/10107693323579671

attori coinvolti:

Old 18th June 2019, 14:52   #2
Chimay
Cortázar

Chimay's Avatar

il mio primo commento è "meno male che non voglio fare figli"

il secondo è: "se sta roba ha successo quanto ci mette la CIA a ficcargli un proietitle in testa?"
Old 18th June 2019, 14:58   #3
mbiu
arrr capitano

mbiu's Avatar

non vedo i minibot citati. ci possiamo fidare?

ma io un papà nn lho quindi mi pisceró addosso.
mbiu is offline   Reply With Quote
Old 18th June 2019, 14:59   #4
Chimay
Cortázar

Chimay's Avatar

per chi avesse FB inibito metto il ppost di zucchino per esteso

also fail nel titolo, mi levate "ca" prima di libra pls?

Today, Facebook is coming together with 27 organizations around the world to start the non-profit Libra Association and create a new currency called Libra.

Libra's mission is to create a simple global financial infrastructure that empowers billions of people around the world. It's powered by blockchain technology and the plan is to launch it in 2020. You can read more about the association here: https://libra.org

Being able to use mobile money can have an important positive impact on people's lives because you don't have to always carry cash, which can be insecure, or pay extra fees for transfers. This is especially important for people who don't have access to traditional banks or financial services. Right now, there are around a billion people who don't have a bank account but do have a mobile phone.

We aspire to make it easy for everyone to send and receive money just like you use our apps to instantly share messages and photos. To enable this, Facebook is also launching an independent subsidiary called Calibra that will build services that let you send, spend and save Libra -- starting with a digital wallet that will be available in WhatsApp and Messenger and as a standalone app next year.

Calibra will be regulated like other payment service providers. Any information you share with Calibra will be kept separate from information you share on Facebook. From the beginning, Calibra will let you send Libra to almost anyone with a smartphone at low to no cost. Over time, we hope to offer more services for people and businesses -- like paying bills with the push of a button, buying coffee with the scan of a code, or riding local public transit without needing to carry cash or a metro pass.

In addition to our efforts, many other companies will build their own services using Libra -- from payment companies like Mastercard, PayPal, PayU, Stripe and Visa, to popular services like Booking, eBay, Farfetch, Lyft, Spotify and Uber, to non-profits doing important work around financial inclusion like Kiva, Mercy Corps and Women's World Banking, to companies in the crypto space like Anchorage, Coinbase, Xapo, and Bison Trails. A number of leading Venture firms are also joining to help drive innovation on the Libra network. We're hoping to have over 100 cofounding members of the Libra Association by the time the network launches next year.

All of this is built on blockchain technology. It's decentralized -- meaning it's run by many different organizations instead of just one, making the system fairer overall. It's available to anyone with an internet connection and has low fees and costs. And it's secured by cryptography which helps keep your money safe.

This is an important part of our vision for a privacy-focused social platform -- where you can interact in all the ways you'd want privately, from messaging to secure payments.

Privacy and safety will be built into every step. For example, Calibra will have a dedicated team of experts in risk management focused on preventing people from using Calibra for fraudulent purposes. We'll provide fraud protection so if you lose your Libra coins, we'll offer refunds. We also believe it's important for people to have choices so you'll have the options to use many other third-party wallets on the Libra network.

There's still a lot more to learn and do before Libra will be ready to officially launch. We know it's a major undertaking and responsibility -- and we're committed to getting this right. We've been working with policymakers and experts in areas like financial inclusion, economics, security, privacy and blockchain, and we'll continue listening to their feedback as we figure out the best way to move forward. We're thankful for their partnership, and for all the businesses, organizations, and academic institutions that are part of the Libra Association.

This is the beginning of an exciting journey and I'm looking forward to sharing more soon.
Old 18th June 2019, 14:59   #5
Barone_K
noblesse oblige

Barone_K's Avatar

Ero convinto che per i prossimi anni la rivoluzione piu rilevante sarebbe stata la robotica....comincio a ricredermi
Barone_K is offline   Reply With Quote
Old 18th June 2019, 15:04   #6
Phyton
is afk.it

Phyton's Avatar

mammamia....la cosa un po mi spaventa se devo essere onesto
Old 18th June 2019, 15:06   #7
Malanic
For Ugly

Malanic's Avatar

Mi chiedo quanto tempo servirà e chi saranno i membri costitutivi dei diversi consorzi quando Amazon ed Apple tenteranno di costruire le proprie reti di servizi finanziari dedicati.
Malanic is offline   Reply With Quote
Old 18th June 2019, 15:12   #8
SOEM_meretrICE
Registered User

SOEM_meretrICE's Avatar

ma perchè aprire un altro 3d! quando era già presente in borzo.... admin please!
SOEM_meretrICE is offline   Reply With Quote
Old 18th June 2019, 15:17   #9
Number Six
Persona non grata

Number Six's Avatar

https://www.bilibili.com/video/av42743936/
Old 18th June 2019, 15:17   #10
Jarrot

Jarrot's Avatar

la cosa che mi fa sempre sorridere è leggere questa frase:
carry cash, which can be insecure

certo, invece portarsi dietro una carta digitale o una cyber moneta è sicurissimo
peccato che tra i contro aggiunge il fattore " ti posso inculare tranquillamente a distanza e puff"

se con i soldi non ci posso fare il bagno allora non sono soldi come tradizione Disney insegna
Old 18th June 2019, 15:21   #11
NeliaM
Gentlemen...

NeliaM's Avatar

A parte le implicazioni di superficie che son scritte un po' ovunque (privacy, zero fees etc)
Quali sono le altre meno visibili e in grado di rivoluzionare il settore finanziario?

Chiedo da profano in materia.
NeliaM is offline   Reply With Quote
Old 18th June 2019, 15:23   #12
Ufo13
Dalla Russia con amore

Ufo13's Avatar

Meno male che il pianeta esplode tra poco
Ufo13 is offline   Reply With Quote
Old 18th June 2019, 15:32   #13
Sbrillax
Registered User

io di ste cose sono super niubbo con 0 conoscenza

mettiamo che ho 50€. mi fate un eli5 ?
Sbrillax is offline   Reply With Quote
Old 18th June 2019, 15:42   #14
Kaldais
darth plagueis the wise

Kaldais's Avatar

Quote:
Originally Posted by Malanic View Post
Mi chiedo quanto tempo servirà e chi saranno i membri costitutivi dei diversi consorzi quando Amazon ed Apple tenteranno di costruire le proprie reti di servizi finanziari dedicati.
Apple ha già cominciato, più sordina eh, ma ricordo Apple Card
e mi chiamerò Teresa / scenderò a far la spesa / me facce crescere ‘e capille e me metto ‘e tacchi a spillo / inviterò gli amici a casa a passare una giornata / senza avere la paura che ci sia una chiamata / e uscire poi per strada e gridare so' normale / e nisciuno me dice niente, nemmeno la stradale
Kaldais is offline   Reply With Quote
Old 18th June 2019, 15:42   #15
Pjem
La gaia scienza

Pjem's Avatar

vabbeh, siamo a tipo a tre mosse da Umbrellacorp

Tags
crism amico delle ©orp

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules